Monday 17 December 2012

2 In A Day - Normal

Dan apabila melihat post dia,
diri seorang penulis mula bangkit di dalam tubuh saya.

Baru-baru ini telah diadakan reunion kelas darjah 6 saya.
Ada la beberapa budak SMIAAG.
Sejak awal lagi, saya mula bayangkan situasinya.
Bagaimana perasaan janggal antara kami.
Dan ketika hari tersebut,
ya, janggal.
Tiada topik.
Senyum bagaikan terpaksa.
Itu bersama mereka yg bukan teman rapat ketika zaman itu.
Tetapi, saya tahu,
saya berasa janggal walaupun apabila bersama mereka yg pernah menjadi teman rapat.
(Saya memang seorang yg janggal,
semua orang saya janggal.)

Maka, kerap kali saya terfikir,
adakah saya akan berasa janggal bersama mereka yg saya bergelak ketawa bersama hari ini
pada tahun-tahun akan datang?
Apa yg akan menjadi topik perbualan kami
pada tahun-tahun akan datang?

Sungguh,
perasaan risau ini mengganggu fikiran saya.

No comments:

Post a Comment